Liviu Pop a anunțat că a revocat consiliul de administrație al Editurii Didactice și Pedagogice, pe motiv că instituția a accesat mai puțin de 5% din banii pentru manuale în ultimii cinci ani. Totodată, el a anulat manualele auxiliare folosite acum.

Ministrul Educației a dat asigurări părinților și elevilor că vor exista manuale la începutul anului școlar, precizând că procedurile de achiziționare sunt în curs, relatează Mediafax. Liviu Pop a explicat miercuri, într-o conferință de presă, că în ultimii cinci ani, mai puțin de 5 % din totalul banilor destinați achiziției de manuale au ajuns la regia de stat care ar trebui să le editeze, "Editura Didactică și Pedagogică", astfel că a demis consiliul de administrație al instituției.

 

"Licitația este în curs. Consiliul de soluționare a contestațiilor ne-a dat un prim răspuns la câteva contestații, urmează și alte răspunsuri. (...) Am analizat ce s-a întâmplat în ultimii cinci ani în această achiziție de manuale. În cei cinci ani am plătit peste 142 milioane pentru manuale în învățământul preuniversitar. Editura didactică și pedagocică a accesat mai puțin de 5 % din acești bani. Am revocat consiliu de administrație și vom avea un nou director general la Editura Didactică și Pedagogică",

a declarat Liviu Pop.

Totodată, ministrul a anunțat că toate mijloacele de învățământ didactic auxiliar și curricular trebuie revizuite, motiv pentru care niciunul nu va mai fi valabil, o comisie urmând să elaboreze noua metodologie de aprobare a acestor manuale, în maximum 30 de zile.

"Analizând Legea Educației Naționale, pe articolele 69 și 94, în care sunt stabilite mijloacele de învățământ, materiale didactice auxiliare și curiculare, am constatat că ordinul 4916/2002 nu a fost actualizat, deși Legea Educației a apărut în 2011. Fapt pentru care am emis un ordin, care anulează acest act normativ din 2002, adică, toate mijloacele de învățământ didactic auxiliar și curicular trebuie revizuite. Adică, toate auxiliarele, începând din ziua de astăzi, nu mai sunt valabile și fac un apel către toate editurile să nu mai transmită niciun material către unitățile școlare și către profesor pentru că începânnd de astăzi niciun auxiliar nu este omologat”, a spus Liviu Pop.

Ministrul Educației a adăugat că, în cel mult 30 de zile, o comisie va elabora noi norme metodologice, care vor sta la baza avizării și acreditării manualelor auxiliare.

Pop a subliniat că "niciun auxiliar în unitatea școlară nu va putea fi aprobat de către Consiliul Național de Evaluare și Examinare, pentru că vom modifica HG-ul în așa fel încât de evaluarea acestor auxiliare să se ocupe CNEE".

 

"Nu va putea aviza decât dacă profesorul sau învățătorul înaintează acest auxiliar și este aprobat de consiliul profesoral al unității școlare și are avizul conform Inspectoratului Școlar și asociației de părinți din unitatea școlară, asociație de părinți care, dacă își dorește acest auxiliar, trebuie să se angajeze în a derula operațiunile financiare pentru achiziționarea auxiliarului”,

a explicat ministrul Educației.

Sport, joc și mișcare

Miercuri va fi finalizată metodologia pentru programul "Școala după școală", accentul fiind pus pe sport, joc și mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi.

"Tot astăzi, vom finaliza metodologia pentru «Școală după școală». În România, deși acest concept a fost introdus acum cinci ani de zile, în jur de 200 de unități școlare au reușit să implementeze programul «Școală după școală», sub diverse forme, cu ajutorul asociațiilor de părinți, ONG-urilor, autorităților locale, școli, în unele situații", a afirmat demnitarul, potrivit Agerpres.

El a spus că în orele pe care copilul le va petrece în cadrul acestui program să facă minim 30 de minute în fiecare zi sport, joc și mișcare.

"Principala modificare va fi pe programul de lucru, dacă-l putem numi așa, al programului «Școală după școală», în sensul în care în cele maxim trei ore pe care copilul poate să le petreacă în cadrul programului «Școală după școală», minim 30 de minute în fiecare zi va fi sport, joc și mișcare, în așa fel încât orice elev care face programul «Școală după școală», pe lângă cele două ore de educație fizică din trunchiul comun, să aibă minim două ore și jumătate săptămânal joc, mișcare și educație fizică", a explicat Pop.