O aplicație online care a dat multe bătăi de cap în trecut, prin dificultățile întâmpinate la înscrierea unui proiect, a fost făcută publică, în noua variantă, pentru o săptămână de test. Este necesară semnătura electronică pentru a înscrie proiecte.


Ministerul Fondurilor Europene a lansat aplicația pentru depunere de proiecte online, pentru o săptămână de test.

În perioada 8-18 martie 2016, aplicația MySMIS 2014, modulul ”Depunerea cererii de finanțare”, poate fi testată de către public, pentru familiarizarea cu modalitatea de lucru - anunță Ministerul Fondurilor Europene.

MySMIS 2014 impune ca cererile de finanțare să fie înregistrate online. "Beneficiarii pot urmări prin intermediul platformei etapele în care se află documentele depuse de ei în diferite stadii ale proiectului”, a afirmat Laurențiu Stelea, secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene. Autoritățile pot vizualiza proiectele depuse și vor putea genera, prin itnermediul aplicației, diverse raportări.

Aplicația poate fi accesată (modul test) la https://2014.mysmis.ro  sau prin intermediul site-ului Ministerului Fondurilor Europene (MFE) - www.fonduri-ue.ro, secțiunea MySMIS 2014.

Ce trebuie știut

- Pe site-ul MFE sunt publicate și documente-suport relevante pentru cei care vor sa testeze aplicația sau care vor depune ulterior cereri de finanțare - manuale, tutoriale, întrebări frecvente.

- Pentru accesul în aplicație este necesar un browser actualizat, iar pentru vizualizarea și semnarea electronică a documentelor .pdf trebuie să fie instalat utilitarul Adobe Reader versiunea minimă 11.0.14 sau Adobe Reader DC versiunea minimă 15 (2015).

- Trebuie să dețineți semnătură electronică: Pentru testarea aplicației, orice persoană juridică poate fi înregistrată în sistem doar de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor.

- Numai reprezentantul legal (sau împuternicit) al unei persoane juridice care dorește să depună o cerere de finanțare are nevoie de certificat digital calificat. Persoana respectivă trebuie să aibă fie calitatea de reprezentant legal pentru acea instituție, fie împuternicire de la reprezentantului legal de a reprezenta instituția în relația cu autoritățile de gestiune (AM/OI) pentru entitatea și/ sau proiectul (proiectele) pentru care se solicită finanțare.

- O persoană juridică va putea înscrie mai mulți utilizatori pentru completarea informațiilor din cererea de finanțare. Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finanțare și, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri în echipa de proiect, consultanți etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie să primească o validare în aplicație de la persoana juridică la care se asociază (mai precis de la reprezentantul legal/ împuternicit al acesteia).

Despre MySMIS 2014

A fost elaborată de către Ministerul Fondurilor Europene (MFE) împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS)

"Aplicația lansată astăzi este un produs cu totul nou, asumat executiv începând cu noiembrie 2015, dezvoltat și îmbunătățit ținând cont de experiența căpătată și pe baza lecțiilor învățate din testarea unor aplicații similare anterioare” - precizează Ministerul Fondurilor Europene.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene. Tutorialul video a fost realizat de StartupCafe.ro și preluat pe site-ului Ministerului Fondurilor Europene (MFE) - www.fonduri-ue.ro