Mașinile conduse de femei sunt mai sigure, iar șoferițele ar putea ajuta la îmbunătățirea situației europene a deceselor cauzate de autovehicule, potrivit comisarului pentru transport Violeta Bulc.

„Șoferii de sex feminin au grijă mai mare de vehicule, au statistici favorabile din punctul de vedere al siguranței și poate că e timpul să facem o analiză mai amănunțită a acestor lucruri”, a spus Bulc săptămâna trecută, scrie EurActiv.com

Potrivit statisticilor prezentate de comisarul pentru transport, femeile sunt slab reprezentate în industria transporturilor din Uniunea Europeană. În același timp, Comisia Europeană a remarcat o creștere a numărului deceselor pe străzi în 2015 comparativ cu 2014. 

Executivul european și-a propus să înjumătățească numărul morților pe șosea între 2010 și 2020. În 2010, în Uniunea Europeană au fost înregistrate 31.400 de decese în urma accidentelor rutiere. Anul trecut, numărul deceselor a fost de 26.000. 

Bărbații tineri sunt cei care cauzează cele mai multe accidente rutiere, dar sunt și supuși riscului de a fi răniți într-o coliziune, potrivit unui studiu din 2015. 

România este la coada listei în topul Comisiei Europene privind performanța în transporturi, care este condus de Olanda. România a primit note proaste la utilizarea combustibililor alternativi și a energiei regenerabile în sectorul transporturilor, în timp ce numărul deceselor pe șosele și căi ferate e mai mare decât media europeană.

Anul trecut, România a raportat 95 de decese la milionul de rezidenți în accidente rutiere, în timp ce media UE este de 52 de decese/un milion de locuitori. 

În 2001, Comisia Europeană a inițiat un plan de acțiune pentru a reduce numărul de morți pe șosele până în 2010, de la circa 40.000 pe an. Între timp, programul a fost înlocuit cu unul nou, care durează până în 2020, dar până la finele lui 2015, numărul victimelor s-a redus cu doar 17%.