În 2015, la nivel global, două treimi dintre adulți consideră că antreprenoriatul le oferă un bun statut social, fiind o alegere inspirată pentru cariera viitoare.

În România, principalele domenii de activitate în care se încep afaceri sunt comerțul (30,4%) și agricultura (24%).

În raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM), aflat la cea de-a 17-a ediție, se arată că România se poziționează peste media europeană în ceea ce privește intenția de a deschide o afacere.

Mai mult, antreprenorii susțin că plănuiesc să recruteze în următorii cinci ani. Aproximativ 66% dintre aduții din lumea întreagă consideră că au capacitatea de a demara o afacere în următorii cinci ani. Majoritatea consideră că antreprenoriatul reprezintă o oportunitate și nu o necesitate.

În România, investițiile de acest gen se bazează pe eficiență, înregistrând 69,3%. Aproape jumătate sau chiar mai mult dintre antreprenorii din economiile bazate pe factori și pe eficiență activează în domeniul comerțului en gros sau cu amănuntul, în timp ce aproape jumătate dintre antreprenorii din economiile bazate pe inovare au demarat afaceri în IT, precum și în domeniile financiar, sănătate, educație și alte servicii. Sectoarele principale de activitate în care se încep afaceri în România sunt comerțul (30,4%) și agricultura (24%).

Versiunea completă a raportului este disponibilă în limba engleză aici