Ministerul Comunicațiilor a demarat o licitație deschisă pentru achiziția unor servicii de consultanță studii, analize, evaluări și formare în domeniul comerțului electronic, contract cu o valoare estimată fără TVA de peste 630.000 de euro.

Potrivit unui anunț publicat astăzi (25 mai) în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), finanțarea vine din fonduri europene. Printre rezultatele proiectului se numără realizarea unei propuneri de politică publică în acest domeniu, precum și elaborarea unui plan de acțiuni în comerțul electronic până în 2020.

In caietul de sarcini se precizeaza ca prin implementarea acestui proiect, numit eCom, se urmareste atingerea urmatoarelor rezultate:"

- propunere de politica publica elaborata in domeniul e-comert in colaborare cu institutiile care reglementeaza acest domeniu;

- elaborarea unei analize exhaustive a cadrului normativ actual din domeniul comertului electronic national;

- elaborarea unei analize de impact cu privire la necesitatea crearii/desemnarii unei autoritati de certificare a magazinelor on-line de incredere;

- evaluarea ex-ante a propunerii de politica publica;

- elaborarea unui plan de actiuni pana in 2020 realizat in domeniul comertului electronic conform metodologiei comune de planificare strategica;

- crearea a doua mecanisme, unul de coordonare intre MCSI si institutiile implicate in e-comert si unul de cooperare a MCSI cu partile interesate;

- cunostinte si abilitati imbunatatite ale reprezentantilor administratiei publice cu atributii in domeniul comertului electronic;

- sesiuni de formare desfasurare;

- conferinta nationala organizata"

Cum motiveaza autoritatile necesitatea acestei licitatii: Situatia actuala in domeniul comertului electronic

Potrivit datelor din Caietul de sarcini, 'comertul electronic este in prezent un domeniu in plina ascensiune la nivel global si european, insa unul cu o crestere moderata in Romania.

Potrivit datelor INS, in Romania valoarea procentului de populatie cu varste intre 16-74 de ani care au utilizat internetul in anul 2014 pentru a procura bunuri si servicii de uz personal a fost de doar 15,9%, avand in vedere ca media europeana pentru anul 2013 a fost de 30%. Aceasta crestere modesta a inregistrat un trend fluctuant de-a lungul urmatorilor ani si a avut un impact semnificativ asupra sectorului de retail, asigurandu-se o crestere a competitivitatii firmelor care activeaza in mediul online.

In ceea ce priveste comertul electronic efectuat de catre mediul de afaceri, in 2014 doar 7% dintre IMM-urile din Romania (pana la 250 de angajati) au vandut bunuri si servicii online, iar intreprinderile mari au atins un procent de 14% pentru acelasi an. La nivel european, mediul de afaceri a constientizat faptul ca trebuie sa adauge comertul electronic ca parte integranta a modelului de business in vederea cresterii avantajului competitiv.

Printre cauzele acestor cifre modeste se pot mentiona increderea scazuta a populatiei in acest tip de servicii electronice, lipsa unui cadru legal adecvat pentru gestionarea eventualelor conflicte intre companii si consumatori, preocupari legate de asigurarea securitatii transferurilor de date si a comunicarii prin mijloace electronice.

Data limita de depunere a ofertelor pentru aceasta licitatie este 30.06.2017. Data limita de evaluare a ofertei este 25.07.2017. Durata de implementare a contractului este de 11  luni incepand de la data atribuirii.

Comertul electronic este un sector care se afla in atentia deputatilor europeni. In luna martie a acestui an, deputatii europeni au votat un proiect legislativ impotriva fraudei online in UE

Citește articolul integral pe hotnews.ro