Potrivit presei germane, producătorii auto din Germania ar fi convenit decenii la rând asupra practicilor privind tehnica automobilelor, costurile, furnizorii de piese, piețele de desfacere, strategii de eliminare a noxelor emise de motoarele Diesel.

În scandalul cartelului format de principalii producători auto germani, Daimler ar putea scăpa fără pedeapsă, după ce a fost primul concern care s-a autodenunțat. Pe ceilalți producători germani îi așteaptă amenzi aspre, scrie Deutsche Welle.

Deja în urmă cu un an, Volkswagen și Daimler s-ar fi autodenunțat la autoritățile de supraveghere a concurenței. Dar concernul Daimler ar fi făcut-o cu mult timp înaintea tuturor, potrivit unor relatări ale Süddeutsche Zeitung, WDR și NDR. Ca urmare, producătorul auto cu sediul central la Stuttgart poate spera că va scăpa de amenzile usturătoare pe care Comisia Europeană ar urma să le pronunțe împotriva celorlalți constructori auto germani pentru înțelegerile secrete și ilegale dintre ei.

Potrivit Der Spiegel, producătorii auto de prim rang ai Germaniei ar fi convenit decenii la rând asupra practicilor privind tehnica automobilelor, costurile, furnizorii de piese de schimb, piețele de desfacere, strategiile și tehnica de curățare a noxelor produse de motoarele Diesel.

Presa germană scrie că și VW ar putea primi o amendă cu 50% mai mică decât celelalte concerne, după ce a depus un autodenunț, ulterior celui depus de Daimler. Mai mult, pe lângă actele înaintate de Daimler, VW ar fi predat „dovezi și mai incriminante”, după cum se spune în relatarea jurnaliștilor germani.

Comisia Europeană a preluat acum frâiele anchetei, iar oficiul anti-monopol german a anunțat că nu va desfășura o anchetă proprie. Dar acesta din urmă ar deține informații privind posibile convenții între marile firme în domeniul tehnic.

Dacă acuzațiile se vor adeveri, ar fi unul din cele mai mari carteluri din istoria economiei germane. Experții se așteaptă la amenzi de miliarde de euro și se tem că daunele de imagine suferite de prroducătorii auto germani vor fi enorme.

Concernele acuzate nu s-au pronunțat cu privire la acuzațiile principale. BMW a respins doar acuzația că ar fi măsluit datele privind noxele.

Citiți articolul complet pe www.dw.com