Cel mai mare producător român de autovehicule a vândut anul trecut peste 610.000 de unități pe piețele externe, dar și-a menținut și poziția de lider pe piața locală.

Constructorul auto a vândut anul trecut 655.235 de mașini, cu 12,2% mai mult față de nivelul atins în 2016, a anunțat luni Dacia, într-un comunicat.

Cea mai mare piață a companiei este Franța, unde s-au vândut aproape 120.000 de mașini Dacia, urmată de Germania, cu vânzări de 65.000 de unități. În Italia, Dacia a vândut 63.000 de autovehicule, iar în Spania a vândut 56.000.

În total, pe piețele externe, Dacia a livrat aproape 612.000 de mașini, cu 12% mai multe decât în 2016.

Potrivit propriilor estimări, aproape 30% din mașinile noi vândute anul trecut în România au fost sub marca Dacia. Astfel, constructorul a livrat 43.262 de autovehicule pe piața locală, în creștere cu 11,3% față de numărul mașinilor vândute în 2016.

Cu peste 16 200 de unități comercializate, aproximativ 40% din vânzările totale ale mărcii, Logan berlină continuă să fie cel mai popular model Dacia în România. Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3 200 unități), se arată în comunicatul companiei. Cu peste 8 400 de unități livrate, Sandero se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele. 

„Prima generație a modelului Duster a realizat în 2017 un adevărat sprint reușind să obțină, cu aproape 8 300 de unități comercializate, cea mai bună performanță din întreaga sa carieră, înainte de a preda ștafeta Noului Duster”, care a fost lansat în decembrie pe piața din România. În decurs de numai trei săptămâni au fost vândute 600 de unități, din care primele 100 de exemplare au fost comandate exclusiv online, mai anunță Dacia.