Cifra de afaceri a companiilor din comerț a fost cu peste 9% mai mare în februarie, comparativ cu aceeași lună a anului 2018, semnalând că, și în acest an, consumul rămâne principalul motor al economiei.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în februarie, față de aceeași lună a anului trecut, cu 9,1% în serie brută, potrivit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică (INS).

În date ajustate în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, creșterea a fost de 9,5%. Avansul s-a datorat creșterilor înregistrate la comerțul cu produse nealimentare și combustibili, cu 12,7% și, respectiv, 12,6%, în timp ce vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au fost mai mari cu 3,3% față de februarie 2018.

Ritmul de creștere a accelerat în februarie, după nivelul de 6,1% din ianuarie, deși comparativ cu prima lună a anului, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a scăzut în februarie cu 2,1% în serie brută. În date ajustate, scăderea a fost minoră, de doar 0,2%.

Cifra de afaceri a firmelor din comerț a urcat, în primele două luni ale anului, cu peste 8% față de volumul din aceeași perioadă a anului 2018.