Peste 200 de tineri din toate zonele ţării au participat vineri la lansarea campaniei de promovare a importanţei participării la alegerile europene din 26 mai 2019.

Este prima campanie care se adresează tuturor cetăţenilor europeni cu drept de vot şi facilitează accesul la dezbateri şi informaţii despre ce înseamnă aceste alegeri, despre rolul Parlamentului European şi activitatea deputaţilor, potrivit Biroului de Informare al PE de la Bucureşti.

Europenii sunt invitaţi să transmită mai departe în comunităţile lor, fie că este vorba despre holurile facultăţii, locul de muncă, grupul de prieteni sau alte locuri de întâlniri, offline sau online, de ce implicarea prin informare şi participare la vot a fiecăruia dintre noi este importantă pentru viitorul democraţiei europene. Campania de promovare este a tuturor celor care se implică, a celor care iniţiază proiecte şi dezbateri în comunităţile lor, a tuturor celor care vor merge să voteze.

Primul pas este înscrierea pe site-ul dedataastavotez.eu.

La ultimele alegeri europene, în România, doar 20,2% dintre cei cu vârste între 18 şi 24 de ani au votat, mai puţin faţă de media europeană - 27,8%.

În ceea ce priveşte prezenţa la vot, media europeană a fost 42,61%, iar în România de doar 32,44%.