Peste 200 de tineri din toate zonele țării au participat vineri la lansarea campaniei de promovare a importanței participării la alegerile europene din 26 mai 2019.

Este prima campanie care se adresează tuturor cetățenilor europeni cu drept de vot și facilitează accesul la dezbateri și informații despre ce înseamnă aceste alegeri, despre rolul Parlamentului European și activitatea deputaților, potrivit Biroului de Informare al PE de la București.

Europenii sunt invitați să transmită mai departe în comunitățile lor, fie că este vorba despre holurile facultății, locul de muncă, grupul de prieteni sau alte locuri de întâlniri, offline sau online, de ce implicarea prin informare și participare la vot a fiecăruia dintre noi este importantă pentru viitorul democrației europene. Campania de promovare este a tuturor celor care se implică, a celor care inițiază proiecte și dezbateri în comunitățile lor, a tuturor celor care vor merge să voteze.

Primul pas este înscrierea pe site-ul dedataastavotez.eu.

La ultimele alegeri europene, în România, doar 20,2% dintre cei cu vârste între 18 și 24 de ani au votat, mai puțin față de media europeană - 27,8%.

În ceea ce privește prezența la vot, media europeană a fost 42,61%, iar în România de doar 32,44%.