Peste 272 milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) vor fi investite în construcția secțiunii de autostradă dintre localitățile Sebeș și Turda,de-a lungul uneia din axele principale ale rețelelor trans-europene de transport.

Proiectul cu finanțare europeană va face legătura între două autostrăzi deja existente: A1 Orăștie – Sibiu (extremitatea sudică) și A3 Gilău – Câmpia Turzii (extremitatea nordică). Acesta va duce la creșterea vitezei de deplasare și a siguranței rutiere.

"Locuitorii din această regiune se vor bucura, astfel, de condiții de călătorie mai sigure și comfortabile. Autostrada va aduce beneficii, de asemenea, dezvoltării economiei regionale, cu un impact pozitiv asupra relațiilor comerciale și turismului", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, citată într-un comunicat al Reprezentanței Comisiei Europene.

În ianuarie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat stadiul lucrărilor pe cele 4 loturi ale Autostrăzii Sebeș-Turda, scria Ziarulunirea.ro. Potrivit raportărilor, pe loturile 1 și 2 construcția înaintează în ”ritm de melc”, progresul fizic fiind sub 50%, în schimb lotul 4 este aproape finalizat (97%). 

În ceea ce privește lotul 3, recepția pentru finalizarea lucrărilor a fost amânată cu 90 de zile, din cauza problemelor de rugozitate și planeitate constatate în cadrul inspecției de marți, 9 ianuarie, a declarat pentru Economica.net Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. În replică, un reprezentant al constructorului a susținut că șefii de la Drumuri dau dovadă de rea-voință și că noua șosea este gata încă de anul trecut.