Modul actual în care Airbnb prezintă prețurile, precum și o serie de clauze nu sunt conforme regulile europene, potrivit oficialilor.

Comisia Europeană și autoritățile pentru protecția consumatorilor din UE solicită societății Airbnb să-și alinieze clauzele și condițiile la normele UE de protecție a consumatorilor și să fie transparentă în ceea ce privește prezentarea prețurilor aplicate.

„Tot mai mulți consumatori își rezervă online locurile de cazare pe durata vacanței, iar acest sector a creat numeroase oportunități noi pentru turiști. Însă popularitatea nu poate fi o scuză pentru nerespectarea normelor UE de protecție a consumatorilor”, a spus Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

„Consumatorii trebuie să înțeleagă cu ușurință pentru ce anume plătesc și ce prețuri exact urmează să plătească pentru servicii și trebuie să beneficieze de norme echitabile, de exemplu în ceea ce privește anularea de către proprietar a locurilor de cazare rezervate. Mă aștept ca Airbnb să prezinte cât mai rapid soluțiile adecvate”.

Modul actual în care Airbnb prezintă prețurile, precum și o serie de clauze nu sunt conforme cu Directiva privind practicile comerciale neloiale, cu Directiva privind clauzele contractuale abuzive și cu Regulamentul privind competența judiciară în materie civilă și comercială, consideră autoritățile UE.

Prin urmare, autoritățile europene de protecție a consumatorilor și Comisia au solicitat societății Airbnb să adopte o serie de modificări. Societatea trebuie să-și prezinte propunerile până la sfârșitul lunii august. După ce Airbnb va propune soluții pentru rectificarea problemelor identificate, Comisia și autoritățile pentru protecția consumatorilor din UE vor examina modificările propuse. În cazul în care acestea nu sunt considerate satisfăcătoare, Airbnb s-ar putea confrunta cu o acțiune de asigurare a respectării legislației.