Clipul de promovare turistică a României, prezentat zilele trecute de Ministerul Turismului, a fost blocat pe toate canalele de YouTube, după ce s-a constatat că încalcă drepturile de autor.

UPDATE 2 "Confirmăm pe această cale că drepturile de autor ale videoclipului aparțin integral Ministerului Turismului, iar eroarea întâmpinată a rezultat dintr-o procedură automată a YouTube privind protejarea drepturilor de autor. Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate”, transmite Pro TV.

+++

UPDATE  "În urmă preluării filmului de către o televiziune în cadrul jurnalelor de știri, imaginile au fost postate pe contul de Youtube al respectivei instituții mass-media. Este procedura standard pentru o televiziune să încarce propriile știri cu drepturi de autor. 
  
Din această cauza, în urmă unei verificări automate realizate de Youtube, procedura standard în cazul tuturor video-urilor uploadate pe platformă, au fost identificate aceleași imagini în surse diferite. Automat, sistemul informatic a blocat, din eroare, materialul video-ul sursă și a menținut accesibil clipul care a preluat imagini de la sursă.

Ministerul Turismului deține toate drepturile de autor pentru clipul de promovare a României, nicio altă entitate nu are niciun drept de autor asupra imaginilor din film! 

Cu acest prilej, Ministerul Turismului face un apel către toți reprezentanții mass-media și către toate persoanele care au difuzat informația eronată potrivit căreia Ministerul nu ar deține drepturile de autor ale clipului să verifice informațiile înainte de a le face publice, principiu valabil pentru orice informație de interes public", anunță instituția.

+++

Deputat Pro România Cătălin Nechifor a fost cel care a sesizat problema.

"Noul clip de promovare al României e piratat. Chiar pe site-ul guvernului, atunci când dai click să vizionezi clipul, surpriză mare, apare mesajul că redarea video este indisponibilă, pentru că au folosit conținut de la Pro TV, fără a avea drepturi de autor. Drept urmare, Pro TV a blocat difuzarea.Later edit: 1 taxa pe lăcomie ar trebui aplicată guvernului. 2 Ilie Năstase știe că a apărut în clip? Și a primit și bani pentru asta?", a scris acesta pe contul său de Facebook.


+++

Filmulețul are o durată de trei minute și 33 de secunde, iar în prezent mai este disponibil doar pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor.

Pe canelele de YouTube unde a fost încărcat, în prezent este afișat mesajul "Acest videoclip cuprinde conținut de la ProTV SRL, care a blocat difuzarea sa în țara ta invocând drepturile de autor".

Pe data de 17 martie, ministrul Turismului, Bogdan Trif, preciza că s-a lucrat patru luni la realizarea colajului.

„La clip s-a lucrat patru luni de zile, este un clip care promovează România 365 de zile, ca și destinație turistică. Am încercat să surprindem locurile cele mai frumoase, locurile unice cu care România se poate lăuda și ieși pe piața externă (...) Cred că o să fie un succes, avem și banii de promovare, trebuie să ieșim și pe piața externă, pe rețelele media și internet, lipsea acest tip de promovare. În primul rând, o să-l promovăm în țarile de unde ne vin cei mai mulți turiști, pot să spun aici, Germania, Israel, Italia, dar ne dorim foarte mult să intrăm și pe piața din Asia, în special pe zona Chinei, să nu uităm că China exportă 125 de milioane de turiști anual”, a declarat atunci Bogdan Trif, la Antena 3.

Filmulețul a fost distribuit masiv de politiceni, alături de mesaje precum "Aceasta este România noastră!" sau "Guvernul investește în promovarea României...".