UPDATE / VIDEOGabriela Firea anunță interzicerea mașinilor cu normă de poluare sub Euro 4 în centrul Capitalei
Primarul general, Gabriela Firea, anunță introducerea de la 1 ianuarie 2020 a unei viniete pentru accesul în centrul orașului a tuturor mașinilor care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov. Mașinile sub Euro 4 nu vor mai avea acces în centru.
Vinieta ar urma să coste 10 lei pe zi, 75 de lei pe lună sau 1.900 de lei pe an.
De asemenea, toate mașinile cu normă de poluare sub Euro 4 nu vor mai avea acces în centrul Bucureștiului. Pentru mașinile înmatriculate în București sau Ilfov cu normă de poluare sub Euro 4, interdicția va fi valabilă de anul viitor.
"Propun un proiect de hotărâre după modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronică pentru circulația rutieră din București pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state, dar și pentru autoturismele poluante din București sau Ilfov, care tranzitează zonă centrală a Capitalei", a anunțat Gabriela Firea în cadrul unei conferințe de presă.
Potrivit edilului, în zona București-Ilfov sunt 1,6 milioane de mașini, iar dacă hotărârea va fi aprobată de Consiliul General al Municipiului București (CGMB), 400.000 dintre acestea nu vor mai avea acces în centrul orașului.
Proiectul se va afla în dezbatere publică timp 45 de zile, iar oamenii sunt îndemnați să vină cu propuneri și sugestii pentru îmbunătățirea acestuia.
+++
Consilierul general al PNL, Ciprian Ciucu, este de părere că măsurile pe care le anunță Gabriela Firea azi sunt exact măsurile pe care trebuia să le ia după mai bine de 3 ani de mandat.
"Sunt genul de măsuri cu caracter restrictiv care se iau la sfârșit, după ce ai creat alternativele: transport comun decent și de încredere, transport alternativ, parcări la intrarea în oraș, șosea de centură șamd. Este vorba de acele măsuri mai complicate, mai grele, proiecte de infrastructură care nu sunt la îndemâna acestui primar incompetent. Cu toate acestea, voi susține aceste măsuri, chiar dacă pune carul înaintea boilor, pentru că situația este extrem de periculoasă pentru sănătatea bucureștenilor. Urmează că noi să facem de la anul lucrurile cum trebuie făcute, în ordinea lor logică", a scris Ciucu pe pagina personală de Facebook.
de Monica Lotreanu 14 Aug 2019 11:33
de Cristian Nicolae 15 Aug 2019 07:04
Acestea la norma de poluare se inscriu?
de Bandrabur Dan 19 Aug 2019 10:10
Ce se intampla cu masinile cu numar de Bucuresti, noneuro, care nu mai circula in capitala din diverse motive ? Unul din ele ar fi ca imi petrec timpul ramas - ata cat mai am de trait - de la iesirea la pesie, la tara. Cu ce ma deplasez intre sate, pentru nici aici, nici in capitala, transportul in comun, asta care este acum - adica "la gramada... " - nu e suficient ? Cu ce bani sa-mi iau o masina noua, atata timp cat banii de pensie nu ajung ? Bun. Daca tot dorim o capitala ..."eco", sa facem curatenie, sa selectam deseurile in vederea reciclarii, sa nu mai permitem camioanelor si masinilor grele sa circule, pentru ca lasa dare de fum pe strazi, sa renuntam la inutilele manifestari aviatice, sau militare cu rezultate ZERO si poluare la greu !!! Cred ca masura este luata pentru a strange bani. Motivul pare sa fie altul: decongestionarea capitalei. O tot "zguduim" cu poluarea, dar nici macar nu stim ce este asta ! Spuneti ca vreti o capitala si un judet Ilfov mai ..."liber" pentru cei cu BANI !!! Cei care au bani sa-si cumpere masini care nu polueaza ! N-am timp sa va explic cum e cu poluarea, sunt sigur ca motivul REAL este decongestionarea capitalei. De exemplu: cat polueaza o masina pe GPL, in raport cu cele pe motorina, sau benzina ? Raspuns: mult mai putin chiar decat cele cu Euro 6. Combustibilul GPL da prin ardere CO2 si apa, pe cand toate celelalte motoare, pe langa CO2 si apa, dau reziduuri de ardere, indiferent ce filtre au la esapare. Trageti dumneavoastra concluzia reala, daca vreti, dar eu cred ca masura NU VA REZOLVA POLUAREA !!! Si mai cred ca masura este propusa pentru electorat...
de Bandrabur Gheorghe-Dan 19 Aug 2019 16:25
Ce se intampla cu masinile cu numar de Bucuresti, noneuro, care nu mai circula in capitala din diverse motive ? Unul din ele ar fi ca imi petrec timpul ramas - ata cat mai am de trait - de la iesirea la pesie, la tara. Cu ce ma deplasez intre sate, pentru nici aici, nici in capitala, transportul in comun, asta care este acum - adica "la gramada... " - nu e suficient ? Cu ce bani sa-mi iau o masina noua, atata timp cat banii de pensie nu ajung ? Bun. Daca tot dorim o capitala ..."eco", sa facem curatenie, sa selectam deseurile in vederea reciclarii, sa nu mai permitem camioanelor si masinilor grele sa circule, pentru ca lasa dare de fum pe strazi, sa renuntam la inutilele manifestari aviatice, sau militare cu rezultate ZERO si poluare la greu !!! Cred ca masura este luata pentru a strange bani. Motivul pare sa fie altul: decongestionarea capitalei. O tot "zguduim" cu poluarea, dar nici macar nu stim ce este asta ! Spuneti ca vreti o capitala si un judet Ilfov mai ..."liber" pentru cei cu BANI !!! Cei care au bani sa-si cumpere masini care nu polueaza ! N-am timp sa va explic cum e cu poluarea, sunt sigur ca motivul REAL este decongestionarea capitalei. De exemplu: cat polueaza o masina pe GPL, in raport cu cele pe motorina, sau benzina ? Raspuns: mult mai putin chiar decat cele cu Euro 6. Combustibilul GPL da prin ardere CO2 si apa, pe cand toate celelalte motoare, pe langa CO2 si apa, dau reziduuri de ardere [oxidul de azot, etc.], indiferent ce filtre au la esapare. Trageti dumneavoastra concluzia reala, daca vreti, dar eu cred ca masura NU VA REZOLVA POLUAREA !!! Si mai cred ca masura este propusa pentru electorat...
P.S.: avand in vedere ca arderea gazului lichefiat nu produce noxe poluante si in plus foarte putin CO2 fata de arderea benzinelor si motorinelor, de ce nu s-a impus modificarea tuturor motoarelor cu ardere pe GPL?! In plus gazul este abundent, mai ieftin, nu trebuie rafinat, iar concurenta este mare, deci s-ar fi ieftinit si mai mult. Taxiurile si navetisti de langa Bucuresti cu ce crezi ca merg? Electric? Trecerea parcului auto pe electric se vrea a se face din rațiuni politice și de profit evident, schema cu problema poluării este doar o motivație.
Din liceu stiu asta: în tehnica arderilor se consideră că compoziția combustibililor gazoși este formată din hidrocarburi CmHn, hidrogen (H2), oxizi de carbon (CO și CO2), hidrogen sulfurat (H2S), azot (N2), oxigen (O2) și vapori de apă (H2O(v)). Elementele combustibile ard conform reacțiilor:
CmHn + (m + n/4) O2 → m CO2 + n/2 H2O
H2 + 1/2 O2 → H2O
CO + 1/2 O2 → CO2
H2S + 3/2 O2 → SO2 + H2O
Oxigenul se consideră de asemenea că se adaugă la cel din aerul atmosferic, iar celelalte componente nu reacționează.
Asta ca sa lamurim mai bine ... dezbaterea publica ! Am inteles: nu voi mai putea veni la medicul de familie cu masina DACIA 1310. Nu voi mai lua retetele din capitala. O sa crapam si gata ! Scapam si noi de voi si voi de noi !
Cu deosebita stima si consideratie,
prof.dipl.ing.
Bandrabur Gheorghe-Dan
de claudiu 19 Aug 2019 22:30
de SORIN gpl-Iist 22 Oct 2019 13:47