Sunt peste 5 milioane de tineri fără loc de muncă în Uniunea Europeană. Companiile germane au lansat o inițiativă pentru a-i atrage pe posturi unde lipsește cererea locală. (Deutsche Welle).

Mai mult de jumătate de milion de contracte au fost semnate în Germania anul trecut, dar 37.000 de oportunități de trening sunt încă deschise, pentru că nu au fost suficienți candidați. Este un nou record.

Companiile germane au dificultăți din ce în ce mai mari de a angaja suficienți tineri debutanți, pe când, în același timp, sunt mai mult de 5 milioane de tineri șomeri la nivelul UE. În Spania și Grecia, unul din doi tineri sunt fără job. Costul ajutoarelor de șomaj și a taxelor neplătite se ridică la nivelul miliardelor de euro.

Timp de mai mulți ani au avut loc tentative de a aduce tineri fără loc de muncă în Germania și a îi pune la treabă. Ar trebui să fie, teoretic, o situație de tip win-win. But Karl-Thomas Neumann, CEO Opel și președinte al GM Europe, a declarat că nu este chiar așa. „Programele actuale nu dau rezultate bune. Prea mulți angajați renunță și prea puțini rămân pe poziții permanente.Un motiv poate fi acela că mulți preferă să rămână în mediul lor familiar, a spus Neumann, deși acesta nu dorește să transmită concluzia că există un apetit anti-mobilitate. Mai degrabă, acesta caută alternative pentru a rtezolva problema.

Pur și simplu nu vom putea face în așa fel încât toată lumea să vină și să muncească în Germania.

Așa că, la finalul primăverii acestui an, el și alți lideri ai industriei din Germania și-au unit forțele și au pus bazele inițiativei „InCharge” – pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor. „Mi-am imaginat ce s-ar fi întâmplat cu mine dacă nu mi-aș fi putut găsi un job după ce am absolvut studiile, dacă ar fi trebuit să mă mut înapoi cu părinții și abia mi-aș fi putut acoperi necesitățile zilnice”, a spus Neumann. ”Nu aș fi fost ceea ce sunt acum”.

Încurajarea abilităților  

InCharge țintește să ajute tinerii să-și găsească un job și să le ofere motivare, orientare și calificări profesionale. Mullți tineri nu știu cum anume să fie active pe piața muncii și le lipsesc anumite abilități profesionale. Adesea, nu știu cu să candideze în mod efficient pentru un job și nu au o idee clară despre cum va arăta viitorul lor. ”Este vorba despre a-ți lua viața în propriile mâini și a nu aștepta să se întâmple ceva”.

.Prima instruire în cadrul acestei initiative a avut loc în Spania în iunie. La numai zece zile după ce a fost lansată, au fost primate peste 800 de candidaturi. În final, 420 participanți au fost selectați pentru a întâlni 23 de companii partenere. Evenimentul a fost împărți pe mai multe sesiuni, incluzând discuții despre cariera profesională, interviuri, prezentări de companii și workshopuri.  

Citește articolul integral pe Dw.com

Comunicat de presă pe site-ul Opel (in limba germană).