BucureștiProcedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru 100 km de piste pentru biciclete, demarată
Municipalitatea a demarat procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru realizarea a 100 de km de piste pentru biciclete, se arată într-un comunicat emis de Primăria Capitalei, relatează HotNews.ro.
Ministerul Mediului a alocat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km de piste pentru biciclete, insa pana acum banii nu au fost folositi, de cel putin trei ani Primaria lucrand la stabilirea traseului si studii de fezabilitate. Chiar daca se face in acest an studiul de fezabilitate, bucurestenii nu vor avea pana la finalul anului piste pentru biciclete deoarece urmeaza licitatia pentru executie, proiectarea, apoi executia.
Primarul General, Gabriela Firea, a solicitat directiilor de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti accelerarea demersurilor pentru implementarea sistemului de transport alternativ in Capitala.
"Ne dorim ca mersul cu bicicleta sa devina un mijloc de transport uzual in Capitala. Printre demersurile pe care Municipalitatea le intreprinde in aceasta perioada se numara si demararea procedurii de achizitie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei retele de piste de biciclete pe o suprafata de 100 km, printr-o conventie incheiata cu Ministerul Mediului si prin care se aloca 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intentia PMB este de a acoperi axele Nord-Sud si Est-Vest. Totodata, intentionam sa incheiem o serie de parteneriate cu facultatile, institutiile publice si companiile private pentru a putea instala cate mai multe rasteluri de biciclete, astfel incat sa cream conditii pentru cei care doresc sa mearga cu bicicleta la serviciu", a declarat Gabriela Firea potrivit sursei citate.
(...)
PE și mobilitatea urbană durabilă
Parlamentul European a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa.
De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.
Citiți articolul integral pe HotNews.ro.
Comentarii