Proiect: Primaria Capitalei ar putea amenaja 30 de statii de alimentare pentru masini electrice

Primaria Capitalei ar putea amenaja 30 de statii de alimentare
pentru masini electrice, cu 74 locuri de parcare, potrivit unui proiect
de hotarare ce va fi discutat vineri de Consiliul General al
Municipiului Bucuresti. In Bucuresti sunt inmatriculate 187 de masini
electrice, potrivit proiectului de hotarare initiat de cativa consilieri
generali.
Statiile de incarcare vor
fi amenajate in urmatoarele locatii: Parcaj Tonita, Parcaj Pescarus,
Parcaj Soseaua Nordului, Parcaj Opera, Parcaj Expozitiei, Doamna Ghica,
Bucur Obor, Academiei, Biserica Enei, Chiristigiilor, Matei Millo,
Aviatorilor, Horoscop, Lipscani, Maria Rosetti, Palatul de Justitie,
Lido, Parc Herastrau, Decebal, Piata Amzei, Piata Victoriei, Calea
Plevnei, Charles de Gaulle, Primaria Capitalei.
"Conform
datelor statistice numarul masinilor electrice inmatriculate in
Municipiul Bucuresti a crescut considerabil si propun demararea de
urgenta a infrastructurii necesare pentru instalare de statii de
alimentare a automobilelor electrice pe teritoriul Municipiului
Bucuresti. Autovehicule electrice inmatriculate in Romania-299 unitati;
Autovehicule electrice inmatriculate in Bucuresti- 187 unitati.
Programul Rabla Plus dedicat achizitiei de masini electrice nu a avut
succes in 2016, acest lucru fiind cauzat de preturile ridicate ale
acestor masini. In Romania un astfel de autovehicul costa cel putin
30.000 de euro. Anul 2017, aduce o noua modificare la nivelul achizitiei
unei masini ecologice. Toti romanii care vor dori sa cumpere masina
noua, vor beneficia de sprijin din partea statului. Programul Rabla este
modificat, voucherul pentru o masina electrica urmand a fi de 10.000 de
euro", se arata in expunerea de motive semnata de mai multi consilieri
generali.
Parlamentul european a adoptat, la 2
decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana
durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si
orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand
prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor
propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de
transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale
persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in
favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare,
utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care
sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in
favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.
Comisia si statele membre au fost invitate:
i)
sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze
exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si
utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a
autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);
ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;
iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.
Comentarii