Proiect. Primaria Capitalei: 5000 de vouchere de 500 lei/persoana pentru achizitionarea de biciclete

Primaria Capitalei vrea sa acorde 5000 de vouchere in valoare de 500 lei/persoana, pentru achizitionarea de biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice si Segway/Ninebot.
Primaria Capitalei vrea sa acorde 5000 de vouchere in valoare de
500 lei/persoana, pentru achizitionarea de biciclete, biciclete
electrice, trotinete electrice si Segway/Ninebot, potrivit unui proiect
intitulat "Biciclisti in Bucuresti", ce va fi supus aprobarii
Consiliului General al Municipiului Bucuresti la sedinta de vineri.
Beneficiarii voucherelor trebuie sa fie cetateni cu domiciliul sau
resedinta in Bucuresti, cu varsta minima de 18 ani impliniti in anul
2017.
"Un prim pas pentru incurajarea
cetatenilor din Bucuresti in utilizarea bicicletelor si a altor mijloace
de transport alternativ (trotinete electrice si dispozitive de tip
Segway /Ninebot) se poate realiza printr-un proiect de stimulare,
initiat de Municipalitate, pentru achizitionarea acestora prin acordarea
unor vouchere valorice. Pentru inceput, prin acest proiect se propune
acordarea unui numar de 5000 de vouchere in valoare de 500
lei/voucher/persoana. Proiectul se adreseaza oricarui cetatean, persoana
fizica cu domiciliul sau resedinta in Bucuresti, cu varsta minima de 18
ani impliniti in anul 2017", se arata in expunerea de motive semnata de
primarul Gabriela Firea.
Proiectul are ca
scop incurajarea mersului pe bicicleta si a mijloacelor de transport
nepoluante, cu efecte asupra sanatatii populatiei, reducerii poluarii si
a descongestionarii traficului si se va desfasura pe baza unui
Regulament ce va fi elaborat de catre Directia de Mediu, in colaborare
cu celelalte directii din cadrul aparatului de specialitate al
Primarului General al Municipiului Bucuresti si aprobat prin dispozitie a
Primarului General al Municipiului Bucuresti.
"Autoritatile
publice centrale si locale au obligatia adoptarii masurilor necesare in
vederea imbunatatirii calitatii aerului pentru asigurarea sanatatii
populatiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 104/2011 privind
calitatea aerului inconjurator, care transpune prevederile Directivei
2008/50/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 21 mai 2008
privind calitatea aerului inconjurator si un aer mai curat pentru
Europa. In acest sens, incurajarea folosirii mijloacelor alternative in
principal ca mijloc de deplasare in oras, precum si ca vehicul cu rol
recreativ si sportiv, reprezinta o prioritate pentru autoritatile
publice, fiind o componenta importanta a politicii publice de mediu
privind reducerea poluarii aerului, dezvoltarii mobilitatii, sportului
si promovarii unui stil de viata activ si sanatos", se mai arata in
expunerea de motive a proiectului.
Parlamentul
european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la
"mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau
statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana
durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii
scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care
folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de
nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea,
acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare
(spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare,
tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana
integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din
orase.
Comisia si statele membre au fost invitate:
i)
sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze
exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si
utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a
autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);
ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;
iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.
In
plus, inca din 2014 la Parlamentul European se afla o propunere de
rezolutie referitoare la promovarea retelelor de piste pentru biciclete.
In aceasta este invitata Comisia
Europeana sa defineasca o strategie pentru promovarea folosirii
bicicletei inlocuind automobilul, de exemplu prin investitii in
infrastructuri pentru biciclete si in servicii de inchiriere a
bicicletelor.
de Nasty 28 Iun 2017 13:48
Există ALȚI 10 milioane de euro pt alte ( oare? sau tot alte dungi?) piste și trece și anul astă și nu se face NIMIC.
Lăsați liber Kissellef sâmbătă și duminică că numai acolo pot învăța copii să meargă cu bicicleta. Kissellef nu trebuie să fie circuit de motociclete și BMW de 5.5 litri SH.
Apoi dați voucere pt biciclete - asta-i ordinea, altfel e o realizare demagogică, populistă, gen cel mai lung cârnaț