Marți au intrat în vigoare noile norme UE privind protecția consumatorilor, care vizează o mai bună aplicare și modernizare a normelor actuale ale Uniunii privind protecția consumatorilor.

Noile norme vor asigura, printre altele, o mai mare transparență a piețelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise, anunță Comisia Europeană.

În plus, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preț, iar site-urile de comparare a prețurilor vor trebui să informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare.

Noile norme vor consolida, de asemenea, drepturile consumatorilor prin: asigurarea de compensații pentru victimele practicilor comerciale neloiale și prin aplicarea de sancțiuni în cazul „unor situații de prejudiciu colectiv” care afectează consumatorii din întreaga UE.

Statele membre au acum doi ani să transpună directiva în legislația lor națională pentru a se asigura că consumatorii din UE beneficiază de măsuri de protecție mai solide.